• Menu
  • Skip to right header navigation
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin

Fuusiot.fi

Onnistunut fuusio ja kuinka se toteutetaan

Header Right

  • Etusivu
  • Yleistä fuusioista
    • Onnistumisen perusta
    • Fuusion kulmakivet
    • Onnistumisen seuraukset
    • Visuaalinen identiteetti
  • Caset
    • Tampereen korkeakouluyhteisö
      • Kyselytutkimus 2019–2020
      • Työpajat 2019–2020
      • Ristiriitaiset kokemukset 2020-2021
    • Helsingin kaupungin SOTE
      • Kyselytutkimus 2012–2014
      • SOTE-kirjallisuus
    • Aalto-yliopisto
      • Kyselytutkimus 2009–2011
      • Kampusmuutto 2016–2020
      • Muuttuva logo 2009–2016
      • Aalto-kirjallisuus
  • Työvälineet
    • Seurantalomake
    • Vertailuarvot
    • Seurannan purku
  • Kirjallisuus
    • Yleistajuinen kirjallisuus
    • Tutkimuskirjallisuus
  • Muu materiaali
    • Blogit
  • Tekijät
    • Työryhmä
    • Ota yhteyttä
  • Etusivu
  • Yleistä fuusioista
    • Onnistumisen perusta
    • Fuusion kulmakivet
    • Onnistumisen seuraukset
    • Visuaalinen identiteetti
  • Caset
    • Tampereen korkeakouluyhteisö
      • Kyselytutkimus 2019–2020
      • Työpajat 2019–2020
      • Ristiriitaiset kokemukset 2020-2021
    • Helsingin kaupungin SOTE
      • Kyselytutkimus 2012–2014
      • SOTE-kirjallisuus
    • Aalto-yliopisto
      • Kyselytutkimus 2009–2011
      • Kampusmuutto 2016–2020
      • Muuttuva logo 2009–2016
      • Aalto-kirjallisuus
  • Työvälineet
    • Seurantalomake
    • Vertailuarvot
    • Seurannan purku
  • Kirjallisuus
    • Yleistajuinen kirjallisuus
    • Tutkimuskirjallisuus
  • Muu materiaali
    • Blogit
  • Tekijät
    • Työryhmä
    • Ota yhteyttä

Header Right

Aalto-kirjallisuus

Aalto-yliopistofuusioon liittyvää kirjallisuutta

 

Aarrevaara, T., Dobson, I., & Elander, C. (2009). Brave new world: Higher education reform in Finland. Higher Education Management and Policy, 21(2), 1–18. https://doi.org/10.1787/17269822

Aspara, J., Aula, H.M, Tienari, J., & Tikkanen, H. (2014). Struggles in organizational attempts to adopt new branding logics: The case of a marketizing university. Consumption Markets & Culture, 17(6), 522-552. https://doi.org/10.1080/10253866.2013.876347

Aula, H.-M. & Tienari, J. (2011). Becoming ‘world-class’? Reputation-building in a university merger. Critical Perspectives on International Business, 7(1), 7–29. https://doi.org/10.1108/17422041111103813

Edwards, M., Lipponen, J., Edwards, T., & Hakonen, M. (2017). Trajectories and antecedents of integration in mergers and acquisitions: A comparison of two longitudinal studies. Human Relations, 70(10), 1258–1290. https://doi.org/10.1177/0018726716686169

Erjansola, A.-M., Lipponen, J., Vehkalahti, K., Aula, H.-M., & Pirttilä-Backman, A.-M. (2021). From the brand logo to brand associations and the corporate identity: Visual and identity-based logo associations in a university merger. Journal of Brand Management, 28(3), 241–253. https://doi.org/10.1057/s41262-020-00223-5

Hakonen, M., & Tienari, J. (2021). Näköala fuusioon: Aalto-yliopisto, kampusmuutto ja identiteetit. Työelämän tutkimus, 19(2), 119-146. https://doi.org/10.37455/tt.101899

Herbert, A., & Tienari, J. (2013). Transplanting tenure and the (re)construction of academic freedoms. Studies in Higher Education, 38(2), 157-173. https://doi.org/10.1080/03075079.2011.569707

Lund, R., & Tienari, J. (2019). Passion, care and Eros in the gendered neoliberal university. Organization, 26(1), 98-121. https://doi.org/10.1177/1350508418805283

Lund, R. Meriläinen, S., & Tienari, J. (2019) New masculinities in universities? Discourse, ambivalence and potential change. Gender, Work and Organization, 26(10), 1376-1397. https://doi.org/10.1111/gwao.12383

Nordbäck, E., Hakonen, M., & Tienari, J. (2021 online). Academic identities and sense of place: A collaborative autoethnography in the neoliberal university. Management Learning. 19 pages. https://doi.org/10.1177/13505076211006543

Tienari, J., Aula, H.-M. & Aarrevaara, T. (2016) Built to be excellent? The Aalto University merger in Finland. European Journal of Higher Education, 6(1), 25–40. https://doi.org/10.1080/21568235.2015.1099454

Ensisijainen sivupalkki

  • Caset
    • Tampereen korkeakouluyhteisö
      • Kyselytutkimus 2019–2020
      • Työpajat 2019–2020
      • Ristiriitaiset kokemukset 2020-2021
    • Helsingin kaupungin SOTE
      • Kyselytutkimus 2012–2014
      • SOTE-kirjallisuus
    • Aalto-yliopisto
      • Kyselytutkimus 2009–2011
      • Kampusmuutto 2016–2020
      • Muuttuva logo 2009–2016
      • Aalto-kirjallisuus

Site Footer

Copyright © 2023